SEO – Få flere besøgende gennem Google!

De fleste virksomheder tænker Facebook, Instagram, LinkedIn eller andre Sociale Medier, når de tænker online markedsføring. I virkeligheden bør de også medtænke SEO i deres strategi.

Google er i dag verdens største digitale kanal, og med den rette optimering kan man opnå flere tusinde relevante besøgende uden at betale for hvert enkelt klik! Med en skræddersyet SEO-strategi fra Betterclicks, kommer man et skridt tættere på den organiske trafik.

Få et gratis SEO tjek

En skræddersyet SEO strategi.

Ingen hjemmeside er ens og derfor skal ingen SEO strategi være den samme. Vi analyserer jeres hjemmeside, og udarbejder derfra en skræddersyet strategi, som passer til netop jeres site.

rådgivning icon

SEO Rådgivning

Mangler du en strategisk partner til din SEO plan? Vi hjælper gerne med sparring og gode råd.

tekstforfatning ikon

Tekstforfatning

En vigtig faktor, når man kigger på SEO er de tekster man bruger på ens hjemmeside, læs herunder hvorfor de er vigtige.

pagespeed icon

Pagespeed optimering

En langsom hjemmeside kan være skyld i tabte kunder, og også gå ud over dine placeringer på Google.

linkbuilding icon

Linkbuilding

Du har måske hørt om begrebet linkbuilding, når du har søgt på SEO og hvad det indebærer. Læs mere om emnet herunder.

dataindsamling ikon

Dataindsamling

Det har aldrig været vigtigere at indsamle data fra sine besøgende. Vi hjælper med opsætning til alt data indsamling.

ONPage SEO

OnPage SEO

Det er vigtigt at ens hjemmeside fungerer som den skal, når man kigger på SEO. Klik herunder for at lære mere om on page SEO

SEO, hvad er det?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som kan oversættes til dansk, hvor det betyder søgemaskineoptimering. Det er altså hvor man optimerer ens hjemmeside med formålet at opnå gode resultater på søgemaskiner som Google.

Ligger man en effektiv SEO strategi, kan man opnå placeringer på relevante søgeord, som ikke kun giver flere besøgende, men samtidig kan være medvirkende til øget omsætning.

SEO, hvad er det?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som kan oversættes til dansk, hvor det betyder søgemaskineoptimering. Det er altså hvor man optimerer ens hjemmeside med formålet at opnå gode resultater på søgemaskiner som Google.

Ligger man en effektiv SEO strategi, kan man opnå placeringer på relevante søgeord, som ikke kun giver flere besøgende, men samtidig kan være medvirkende til øget omsætning.

SEO Rådgivning

SEO Rådgivning.

Ved du ikke helt, hvad dit næste skridt skal være ift. jeres SEO strategi, eller vil du gerne have et input på, hvor du skal starte? Hos Betterclicks tilbyder vi SEO rådgivning, hvor du kan få tips og tricks til, hvordan din hjemmeside kan blive mere synlig på Google.

Vi tilbyder at lave en gratis SEO analyse af din hjemmeside, hvor vi kigger ind i hvordan man kan optimere og eksekvere bedst, for at opnå resultater. Alt hvad vi finder på analysen præsenterer vi for dig på et møde, enten via. telefon eller Google Meet. Herfra kan du så helt selv vælge, om du ønsker at vi skal varetage opgaven, eller om du blot vil bruge informationerne til at give det et forsøg selv.

Hvis du sidder med en person inhouse, som skal varetage din søgemaskineoptimering, så kan en løbende rådgivnings aftale være relevant.

Ønsker du at høre mere?

Pagespeed Optimering.

Pagespeed som kan oversættes til “sidehastighed”, er kort fortalt hvor hurtig din hjemmeside er. Det er f.eks. hvor lang tid det tager før en besøgende kan se og bruge din hjemmeside, fra de har trykket på et link, som linker til siden.

I dag er hastigheden på din hjemmeside vigtigere end nogensinde før. Det skyldes blandt andet, at brugerne har vænnet sig til kortere ventetider på grund af hurtige internet forbindelser og lynhurtige computere. Men ikke nok med, at man potentielt kan miste en besøgende, hvis hjemmesiden loader for langsomt. Så kan man også miste Google.

Nu tænker du måske: Miste Google, hvordan skal det forstås?

Hvis din hjemmeside arbejder for langsomt, så kan Google ikke se dit indhold. Deres crawlere, som indekserer din side, har nemlig kun få sekunder fra de besøger dig, til de skal kunne se indholdet på siden.

Hvis de ikke kan se indholdet, så kan de af gode grunde ikke se dine fantastiske tekster. Derfor kan de heller ikke give dig en placering på Google, da de ikke ved hvad siden drejer sig om.

Skal vi kigge på din hjemmesides hastighed?

Pagespeed Optimering
Pagespeed Optimering

Pagespeed Optimering.

Pagespeed som kan oversættes til “sidehastighed”, er kort fortalt hvor hurtig din hjemmeside er. Det er f.eks. hvor lang tid det tager før en besøgende kan se og bruge din hjemmeside, fra de har trykket på et link, som linker til siden.

I dag er hastigheden på din hjemmeside vigtigere end nogensinde før. Det skyldes blandt andet, at brugerne har vænnet sig til kortere ventetider på grund af hurtige internet forbindelser og lynhurtige computere. Men ikke nok med, at man potentielt kan miste en besøgende, hvis hjemmesiden loader for langsomt. Så kan man også miste Google.

Nu tænker du måske: Miste Google, hvordan skal det forstås?

Hvis din hjemmeside arbejder for langsomt, så kan Google ikke se dit indhold. Deres crawlere, som indekserer din side, har nemlig kun få sekunder fra de besøger dig, til de skal kunne se indholdet på siden.

Hvis de ikke kan se indholdet, så kan de af gode grunde ikke se dine fantastiske tekster. Derfor kan de heller ikke give dig en placering på Google, da de ikke ved hvad siden drejer sig om.

Skal vi kigge på din hjemmesides hastighed?

Linkbuilding.

Linkbuilding, hvad er det egentlig? Linkbuilding er kort fortalt, hvor man får andre hjemmesider til at linke til ens egen side. Det kan f.eks. være hvis man har lavet en guide om et emne, som kan være af relevans for andre hjemmesider at henvise til. Når man får links fra andre hjemmesider, så bliver der signaleret til Google, at ens hjemmeside har noget indhold, som er relevant.

Nu kan man måske blive fristet til, at gå ud og finde så mange links til ens hjemmeside som muligt. Men inden du gør det, så skal du lige vide lidt mere omkring emnet. Det er nemlig ikke alle links der er relevante for alle hjemmesider. Får man links fra hjemmesider, som Google ser som værende dårlige, kan det nemlig skade din hjemmeside.

Hvis man aldrig har arbejdet med linkbuilding før, kan det måske virke uoverskueligt at gå i gang med. Der er mange faktorer man skal tænke over, men der er nogle få spørgsmål man kan stille sig selv.

  • Er hjemmesiden i samme branche, eller på anden måde relevant for min branche?
  • Linker hjemmesiden til en masse forskellige hjemmesider? (For mange er dårligt).
  • Er hjemmesiden en seriøs hjemmeside?

Med ovenstående spørgsmål kommer du godt på vej til at finde sider, som kan være relevante at forsøge at få links fra. Skal man være helt sikker, kræver det dog en større analyse af hjemmesiderne, og det kan vi hjælpe med.

Dataindsamling.

Er du ejer af en hjemmeside, er det vigtigt at indsamle data. Data kan nemlig bruges til at optimere. Ikke bare på SEO fronten, men på alle fronter. På en webshop kan man f.eks. bruge data til at optimere salg, hvor hvis du har en informationsside, kan du bruge det til at optimere content på vigtige sider.

Men hvad er dataindsamling? Den mest populære måde i dag, når man skal indsamle data, er at man bruger Google Analytics og Google Tag Manager til at følge dine kunders fodspor på din hjemmeside. Du kan altså se præcis hvordan de bevæger sig på din side, og derved få en masse informationer om hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer. Disse informationer kan du så, som vi nævnte før, bruge til at optimere din hjemmeside.

Hos Betterclicks er opsætning af Google Analytics og andre data indsamlings tjenester inkluderet i en SEO aftale. Vi opsætter det så det giver mening, og så vi kan måle resultaterne af det arbejde vi laver. Du er altså sikret at få opsat en løsning, som giver mening på den front.

Vil du høre mere?

OnPage SEO.

OnPage SEO er den optimering du kan lave direkte på din hjemmeside, for at optimere den målrettet mod bedre placeringer på Google. Nogle af punkterne, som hører under OnPage SEO er:

  • Content Optimering
  • Optimering af URL’er
  • Optimering af Title og Meta beskrivelser
  • Optimering af opsætningen af dine sider

Hvis man ligger en god content strategi, vil man hurtigt kunne se resultater på de søgeord, som man målrettet sit content mod. Godt content er nemlig en vigtig faktor for SEO i dag, og hvis den del ikke er på plads, så vil man aldrig komme først på søge siderne.

URL adresserne har også betydning for ens SEO performance, og så giver det bare bedre mening at have et link der f.eks. slutter på /sofaer/ end /index.php?p=87/path=37_123.

Title og Meta beskrivelser er de tekster man ser, når man søger på Google. Hvis man ikke har opdateret og optimeret dem, så er chancen for at få et klik ikke særlig stor. Derfor er de en vigtig del af søgemaskineoptimering.

Det sidste punkt vi kommer ind på er opsætningen af dine sider. Google måler nemlig på, hvor længe en bruger bliver på din side, de holder øje med om brugeren forlader siden så snart de åbner den, eller om de bruger tid på at gå gennem dit content. Hertil er en optimeret opsætning af en side en stor faktor, da det kan gøre siden mere interessant for brugerne.

SEO
SEO

OnPage SEO.

OnPage SEO er den optimering du kan lave direkte på din hjemmeside, for at optimere den målrettet mod bedre placeringer på Google. Nogle af punkterne, som hører under OnPage SEO er:

  • Content Optimering
  • Optimering af URL’er
  • Optimering af Title og Meta beskrivelser
  • Optimering af opsætningen af dine sider

Hvis man ligger en god content strategi, vil man hurtigt kunne se resultater på de søgeord, som man målrettet sit content mod. Godt content er nemlig en vigtig faktor for SEO i dag, og hvis den del ikke er på plads, så vil man aldrig komme først på søge siderne.

URL adresserne har også betydning for ens SEO performance, og så giver det bare bedre mening at have et link der f.eks. slutter på /sofaer/ end /index.php?p=87/path=37_123.

Title og Meta beskrivelser er de tekster man ser, når man søger på Google. Hvis man ikke har opdateret og optimeret dem, så er chancen for at få et klik ikke særlig stor. Derfor er de en vigtig del af søgemaskineoptimering.

Det sidste punkt vi kommer ind på er opsætningen af dine sider. Google måler nemlig på, hvor længe en bruger bliver på din side, de holder øje med om brugeren forlader siden så snart de åbner den, eller om de bruger tid på at gå gennem dit content. Hertil er en optimeret opsætning af en side en stor faktor, da det kan gøre siden mere interessant for brugerne.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig?

Kontakt os og få en uforpligtende snak

Send os en besked