Kom til tops på Google med
SEO.

Vores prisberegner

Få et uforpligtende tilbud.

Skræddersyet strategi.

SEO, hvad er det?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som kan oversættes til dansk, hvor det betyder søgemaskineoptimering. Det er altså hvor man optimerer ens hjemmeside med formålet at opnå gode resultater på søgemaskiner som Google.

Ligger man en effektiv SEO strategi, kan man opnå placeringer på relevante søgeord, som ikke kun giver flere besøgende, men samtidig kan være medvirkende til øget omsætning.

SEO rådgivning

SEO Rådgivning

Ved du ikke helt, hvad dit næste skridt skal være ift. jeres SEO strategi, eller vil du gerne have et input på, hvor du skal starte? Hos Betterclicks tilbyder vi SEO rådgivning, hvor du kan få tips og tricks til, hvordan din hjemmeside kan blive mere synlig på Google.

Vi tilbyder at lave en gratis SEO analyse af din hjemmeside, hvor vi kigger ind i hvordan man kan optimere og eksekvere bedst, for at opnå resultater. Alt hvad vi finder på analysen præsenterer vi for dig på et møde, enten via. telefon eller Google Meet. Herfra kan du så helt selv vælge, om du ønsker at vi skal varetage opgaven, eller om du blot vil bruge informationerne til at give det et forsøg selv.

Hvis du sidder med en person inhouse, som skal varetage din søgemaskineoptimering, så kan en løbende rådgivnings aftale være relevant.

Ønsker du at høre mere?

pagespeed optimering

Pagespeed optimering

Pagespeed som kan oversættes til “sidehastighed”, er kort fortalt hvor hurtig din hjemmeside er. Det er f.eks. hvor lang tid det tager før en besøgende kan se og bruge din hjemmeside, fra de har trykket på et link, som linker til siden.

I dag er hastigheden på din hjemmeside vigtigere end nogensinde før. Det skyldes blandt andet, at brugerne har vænnet sig til kortere ventetider på grund af hurtige internet forbindelser og lynhurtige computere. Men ikke nok med, at man potentielt kan miste en besøgende, hvis hjemmesiden loader for langsomt. Så kan man også miste Google.

Nu tænker du måske: Miste Google, hvordan skal det forstås?

Hvis din hjemmeside arbejder for langsomt, så kan Google ikke se dit indhold. Deres crawlere, som indekserer din side, har nemlig kun få sekunder fra de besøger dig, til de skal kunne se indholdet på siden.

Hvis de ikke kan se indholdet, så kan de af gode grunde ikke se dine fantastiske tekster. Derfor kan de heller ikke give dig en placering på Google, da de ikke ved hvad siden drejer sig om.

Skal vi kigge på din hjemmesides hastighed?

pagespeed optimering

Linkbuilding

Linkbuilding, hvad er det egentlig? Linkbuilding er kort fortalt, hvor man får andre hjemmesider til at linke til ens egen side. Det kan f.eks. være hvis man har lavet en guide om et emne, som kan være af relevans for andre hjemmesider at henvise til. Når man får links fra andre hjemmesider, så bliver der signaleret til Google, at ens hjemmeside har noget indhold, som er relevant.

Nu kan man måske blive fristet til, at gå ud og finde så mange links til ens hjemmeside som muligt. Men inden du gør det, så skal du lige vide lidt mere omkring emnet. Det er nemlig ikke alle links der er relevante for alle hjemmesider. Får man links fra hjemmesider, som Google ser som værende dårlige, kan det nemlig skade din hjemmeside.

Hvis man aldrig har arbejdet med linkbuilding før, kan det måske virke uoverskueligt at gå i gang med. Der er mange faktorer man skal tænke over, men der er nogle få spørgsmål man kan stille sig selv.

  • Er hjemmesiden i samme branche, eller på anden måde relevant for min branche?
  • Linker hjemmesiden til en masse forskellige hjemmesider? (For mange er dårligt).
  • Er hjemmesiden en seriøs hjemmeside?

Med ovenstående spørgsmål kommer du godt på vej til at finde sider, som kan være relevante at forsøge at få links fra. Skal man være helt sikker, kræver det dog en større analyse af hjemmesiderne, og det kan vi hjælpe med.

dataindsamling

Dataindsamling

Er du ejer af en hjemmeside, er det vigtigt at indsamle data. Data kan nemlig bruges til at optimere. Ikke bare på SEO fronten, men på alle fronter. På en webshop kan man f.eks. bruge data til at optimere salg, hvor hvis du har en informationsside, kan du bruge det til at optimere content på vigtige sider.

Men hvad er dataindsamling? Den mest populære måde i dag, når man skal indsamle data, er at man bruger Google Analytics og Google Tag Manager til at følge dine kunders fodspor på din hjemmeside. Du kan altså se præcis hvordan de bevæger sig på din side, og derved få en masse informationer om hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer. Disse informationer kan du så, som vi nævnte før, bruge til at optimere din hjemmeside.

Hos Betterclicks er opsætning af Google Analytics og andre data indsamlings tjenester inkluderet i en SEO aftale. Vi opsætter det så det giver mening, og så vi kan måle resultaterne af det arbejde vi laver. Du er altså sikret at få opsat en løsning, som giver mening på den front.

Vil du høre mere?

dataindsamling
OnPage SEO

OnPage SEO

OnPage SEO er den optimering du kan lave direkte på din hjemmeside, for at optimere den målrettet mod bedre placeringer på Google. Nogle af punkterne, som hører under OnPage SEO er:

  • Content Optimering
  • Optimering af URL’er
  • Optimering af Title og Meta beskrivelser
  • Optimering af opsætningen af dine sider

Hvis man ligger en god content strategi, vil man hurtigt kunne se resultater på de søgeord, som man målrettet sit content mod. Godt content er nemlig en vigtig faktor for SEO i dag, og hvis den del ikke er på plads, så vil man aldrig komme først på søge siderne.

URL adresserne har også betydning for ens SEO performance, og så giver det bare bedre mening at have et link der f.eks. slutter på /sofaer/ end /index.php?p=87/path=37_123.

Title og Meta beskrivelser er de tekster man ser, når man søger på Google. Hvis man ikke har opdateret og optimeret dem, så er chancen for at få et klik ikke særlig stor. Derfor er de en vigtig del af søgemaskineoptimering.

Det sidste punkt vi kommer ind på er opsætningen af dine sider. Google måler nemlig på, hvor længe en bruger bliver på din side, de holder øje med om brugeren forlader siden så snart de åbner den, eller om de bruger tid på at gå gennem dit content. Hertil er en optimeret opsætning af en side en stor faktor, da det kan gøre siden mere interessant for brugerne.

Vores prisberegner

Få et uforpligtende tilbud.