Hvorfor alle virksomheder skal bruge 3D billeder

af | 20 jul, 2021

3D billeder bliver en stadig mere populær måde for designere at vise deres arbejde frem på. Med 3D billeder er der ingen grænser for en designers kreativitet og evne til at vise deres arbejde på nye måder. Et godt eksempel på dette er møbelbutikken IKEA, som har brugt 3D billeder i årevis. De bruger det ikke kun som et markedsføringsværktøj, men også som en måde at uddanne kunderne i, hvordan tingene kan bruges i deres hjem.

Som virksomhedsejer undrer du dig måske over, hvorfor du bør investere i denne type teknologi. Sandheden er, at der er mange fordele, hvis din virksomhed indfører det i jeres online marketingstrategi. Ikke alene hjælper brugen af disse billeder med at præsentere dine produkter på en måde, som intet andet medie kan, men det er også med til at øge konverteringsraten.

Få dit produkt til at se bedre ud

Den første fordel ved at bruge 3D billeder er, at de hjælper med at få et produkt til at se mere tiltalende ud. Dette gælder især for kvalitets eller luksusprodukter. Forestil dig, at en kunde ser på en designerpung på din hjemmeside og ikke kan se den fuldt ud, fordi han/hun ikke kan rotere eller zoome ind på den med musen. Med denne type teknologi kan du vise alle de detaljer, der gør dit produkt unikt, så kunderne er mere tilbøjelige til at købe.

Desuden så er den virkelige verden uperfekt. Det betyder at støv, hår og fingreaftryk, med mere, vil være synlig på dit billede. Dette er ikke tilfældet med computerskabte billeder.

Få mere salg med 3D billeder

Den anden fordel er at det er et fantastisk værktøj til salg. Hvis du f.eks. ønsker at præsentere dit udvalg af møbler i en bestemt rumindstilling eller stil, er det meget nemmere med denne type billede. De fysiske begrænsninger er nemlig taget ud af ligningen! Du behøver ikke booke tid i fotostudiet, bruge flere timer på efterbehandling eller vente på den rette sæson.

Desuden er disse billeder, som nævnt tidligere, med til at øge konverteringsraten, da folk er mere tilbøjelige til at købe hvad de ser. Fordelene ved at bruge denne type billeder er tydelige. Men hvis du ikke er sikker på, hvordan du kan integrere det i din markedsføringsstrategi, så fortvivl ikke.
Tænk på de ting, som dine kunder går op i, og hvad de ønsker at vide, før de træffer en købsbeslutning hos din virksomhed. Forstå deres motivationer for at besøge hjemmesiden – f.eks. at se på produkter eller få inspiration til et projekt.

Hvis din virksomhed f.eks. sælger møbler i Odense, så kan du dele billeder af fantastiske stuer på Instagram og diverse andre medier.

Skil dig ud på markedet med 3D billeder

Alle ønsker, at deres virksomhed skal skille sig ud fra konkurrenterne, men med så mange forskellige muligheder for at markedsføre produkter eller tjenester er det svært at vide, hvor du skal starte. Som tidligere nævnt, så fjerner man de fysiske begrænsninger i den digitale verden. Derfor kan du skabe din egen stil, gøre den unik og portrættere dit produkt på den måde, som du ønsker.

Herunder kan du se et fantastisk eksempel på brugen af 3D til af vise et produkt.

I dette tilfælde er produktet en Gameboy fra Nintendo som svæver rundt, skilles ad, samles igen og vises i forskellige farver. Dette ville være yderst svært, hvis ikke umuligt, at lave i virkeligheden.

Samtidig med at du har fuld kontrol over, hvordan du portrættere dit produkt, så har du også rig mulighed for at lave ændringer senere hen ad vejen, da du bare skal åbne den rette fil.

De store virksomheder har forstået pointen

Det kan være en fordel for enhver virksomhed at bruge denne type teknologi, uanset om de ønsker at skabe billeder af høj kvalitet eller mere informative billeder om deres produkter/services. Et eksempel kunne være IKEA, som bruger denne type billeder ikke kun som et markedsføringsværktøj, men også som en uddannelses ressource for deres kunder. De bruger nemlig 3D til at vise kunderne, hvordan et produkt kan se ud i deres hjem gennem deres app.

Hvis du ønsker, at din virksomhed skal have succes, er det vigtigt, at du investerer i denne type teknologi og udnytter de ovennævnte fordele.

3D grafik koster ikke meget

Du sidder måske med en idé om at 3D grafik er dyrt, men sandheden er, at denne type teknologi kan være overkommelig for enhver virksomhed, og det er let at komme i gang.

Man skal kigge på 3D grafik som et værktøj, ligesom en hammer. Prisen afhænger af om du skal have hængt et billede op eller have bygget et hus. Det er altså prisen på projektet, som er relevant.

Konklusion

3D billeder er en fantastisk måde at vise dine produkter på, og de kan være overkommelige for enhver virksomhed. Lige fra digital visning af møbler i forskellige hjemlige omgivelser eller oprettelse af produktfotos af høj kvalitet med mindre indsats, er 3D et uvurderligt værktøj, som enhver virksomhed bør investere i i dag!

Så kunne du tænke dig at høre mere om hvordan 3D billeder kan være nyttig for lige præcis din virksomhed? Tryk på knappen herunder for at kontakte os, og tage en uforpligtende snak!

 

Skriv en kommentar
Send os en besked