Derfor bør du benytte dig af nyhedsbreve

af | 14 feb, 2022

Nyhedsbreve, eller Email Marketing om man vil, er en billig og effektiv måde at markedsføre sig på, ligesom det kan være en kilde til øget salg. Nyhedsbreve er en form for Permission Marketing, da de personer der modtager dem, allerede har takket ja til at høre fra dig. Med andre ord, så har de givet dig tilladelse til at kontakte dem i form af et nyhedsbrev, og samtidig takket ja til at modtage nyheder, eksklusive tilbud og hvad et nyhedsbrev ellers kunne indeholde. I dette blogindlæg kigger vi lidt nærmere på de forskellige fordele, der er ved at benytte sig af nyhedsbreve, samt hvordan man kommer i gang.

Fordelene ved at benytte sig af nyhedsbreve

At bruge nyhedsbreve i sin markedsføring er omkostningseffektivt. Rigtig mange virksomheder bruger en betragtelig sum, hver måned, på at annoncere på de forskellige sociale medier. Dette kan sagtens være en effektiv løsning, men på de sociale medier er der ikke nogen, der aktivt har bedt om at se dine annoncer. Et nyhedsbrev derimod, bliver kun sendt til kunder og potentielle kunder, der har takket ja til det.

Hvis man stiller disse to former for markedsføring op mod hinanden, hvem mon så er mest tilbøjelig til at foretage et køb? Ikke sagt at der er noget galt med at markedsføre sig på de sociale medier, og at det ikke kan være effektivt. Logisk set er det bare mere sandsynligt, at du kan sælge din produkter, eller dine ydelser, til personer der allerede har takket ja til at modtage din reklamer.

Det skal understreges, at vi på ingen måder prøver at tale annoncering på de sociale medier ned. Det kan som sagt være en utrolig effektiv måde at nå sin målgruppe på, ligesom at annoncering på f.eks. Instagram er utroligt effektivt inden for visse brancher. Der er blot mange fordele ved at bruge nyhedsbreve, som man ikke bør ignorere, hvis man driver en virksomhed, der sælger sine produkter eller ydelser på internettet.

Boost dit salg med nyhedsbreve

En anden fordel ved at benytte sig af nyhedsbreve, er muligheden for at booste sit salg. For at øge chancerne for at sælge mere, ved hjælp af et nyhedsbrev, så er der nogle faktorer, der skal spille, for at det kan lade sig gøre. Først og fremmest så skal din emnelinje sidde lige i skabet. Når man modtager en email i sin indbakke, så er emnelinjen det første, der springer i øjnene. Den skal derfor fange opmærksomheden.

Det er også vigtigt, at dit nyhedsbrev har et call-to-action, så du motiverer modtageren til at foretage en handling. Det kan være en knap, der linker videre til et bestemt produkt, eller hjemmeside generelt. Sidst men ikke mindst, er det utroligt vigtigt, at dit indhold er spot-on. Teksterne skal sidde lige i skabet, ligesom det visuelle skal være lækkert og indbydende, og være i tråd med resten af dit grafiske udtryk.

Når det kommer til tekster, så brug gerne en mere personlig tone end du normalt ville. Dem, der har tilmeldt sig dit nyhedsbrev skulle gerne have følelsen af, at de er med i en eksklusiv klub, hvor de får nogle goder, som de andre kunder ikke får. I forhold til det grafiske, så er det vigtigt, at der er en sammenhæng mellem designet af nyhedsbrevet, dit logo, fonte og andre visuelle udtryk din virksomhed benytter sig af.

Sådan kommer du i gang med nyhedsbreve

Hvis du har besluttet dig for at kaste dig ud i at markedsføre dig ved hjælp af nyhedsbreve, så skal du først og fremmest have fundet en platform, der kan sende dem ud for dig. Det mest oplagte vil være at benytte sig af Mailchimp. Der findes også andre gode platforme, men Mailchimp er en af de mest populære, og er forholdsvis let at komme i gang med, både hvis man er nybegynder, eller har en vis erfaring.

Når du har oprettet en konto ved din foretrukne platform, så skal du i gang med at redigere din nyhedsbrev skabelon. De fleste platforme har udarbejdet en skabelon for dig, så det er let at komme i gang, men det er vigtigt, at din skabelon afspejler din virksomheds grafiske identitet, så brugerne ikke kan komme i tvivl om, hvem der er afsenderen af nyhedsbrevet. Match stil og farver med farver og temaer, du generelt bruger.

Dernæst skal du i gang med at udtænke indholdet af dine nyhedsbreve. Her er det en god idé at udarbejde en content plan for dine nyhedsbreve, og planlægge dem i forvejen. Der findes ikke nogen specifik regel for, hvor langt ude i fremtiden man skal planlægge, men det er en god idé at være en måneds tid foran. På den måde har man god tid til at udtænke de næste nyhedsbreve, uden at skulle stresse over at nå det til tiden.

Brug for hjælp til din email marketing?

Hvis man er helt ny indenfor email marketing konceptet, så kan det godt føles en smule overvældende at komme i gang. Det kan også være at du rigtig gerne vil i gang, men simpelthen ikke har tiden til det. Uanset hvad der ligger bag, så kan vi hjælpe dig. Email marketing og nyhedsbreve er en af vores spidskompetencer, og vi kan hjælpe dig med alt lige fra valg af platform, design og opsætning til flow. Du er derfor hjertelig velkommen til at kontakte os og få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed.

Skriv en kommentar
Send os en besked